Coraz więcej pracodawców stara się zapewnić pracownikom jak najlepsze warunki pracy. Pracodawcy dwoją się i troją, aby pracownicy byli zadowoleni z warunków socjalnych. Wiele rodzajów herbat w kuchni, lodówka, darmowa woda bez ograniczeń, a nawet specjalne pokoje do rozrywki i wypoczynku. Gdzie jest granica?

Dbałość o jakość procentuje
Kącik kawowy w biurze pojawia się w coraz większej ilości firm, zarówno małych, jak i średnich oraz dużych, nie mówiąc już o ogromnych korporacjach. Picie kawy wydaje się podstawową potrzebą pracownika biurowego i pracodawca nie powinien się temu sprzeciwiać. Zadaniem pracodawcy jest też dostarczenie pracownikom dobrej jakości sprzętu i artykułów biurowych, aby ci mogli bez stresu i nerwów wykonywać swoje obowiązki. Artykuły piśmiennicze i biurowe powinny być dobrej jakości, by nie utrudniały pracy, ale ją ułatwiały. Dbałość o jakość naprawdę procentuje.

Granice koniecznych inwestycji
Czy kącik kawowy w firmie to konieczność czy fanaberia? Warto wziąć pod uwagę wiele czynników rozpatrując ten problem. Po pierwsze – obecnie występuje tak zwany rynek pracownika, co oznacza, że to pracownicy dyktują warunki pracy. Jeżeli większość z nich żąda kącika kawowego w swoim miejscu pracy – to oznacza, że pracodawca raczej nie ma wyjścia. Pracownik ma ustawowe prawo do przerwy w pracy – jeżeli pracuje 8 godzin, a przecież zdecydowana większość ludzi pracuje 8 godzin dziennie, to pracownik ma prawo do 15 minut przerwy. To idealny czas na wypicie pysznej kawy.