Papier biurowy funkcjonuje praktycznie wszędzie. W biurach, szkolnych sekretariatach, bibliotekach, bankach. Większość ludzi posiada drukarkę we własnych domach, aby w razie konieczności nie biegać po mieście w poszukiwaniu punktu ksero. Jeśli zależy nam na wysokiej jakości druku, warto zainwestować w dobry papier biurowy. Jakimi cechami powinien się charakteryzować?

Trzy najważniejsze cechy papieru biurowego

Gdy w sklepie chcemy sięgnąć po biurowy papier A4, najpierw przekonajmy się, czy wyróżnia się, takimi parametrami jak:

  • podwyższona białość (najlepiej na poziomie 153 CIE);
  • odpowiednia waga;
  • optymalna sztywność.

Papier biurowy nie powinien być zbyt przezroczysty. Pochłania wtedy więcej światła, a druk widoczny jest po obu stronach kartki.

Waga, inaczej gramatura to nic innego jak ciężar jednej kartki wyrażany w gramach na jeden metr kwadratowy. Dobry papier ma gramaturę 80 g/m2. Przed zakupem ryzy papieru z takim oznaczeniem koniecznie trzeba zorientować się, czy nasze urządzenie drukujące obsługuje wskazaną gramaturę.

W trakcie drukowania zbyt miękki papier często zwija się w rulon. Może to doprowadzić do uszkodzenia drukarki.

Papier – Bądźmy eko… zawsze!

Środowisko jest tak zanieczyszczone, że na każdym kroku powinniśmy starać się to zmienić. W sklepie z artykułami papierniczymi zwróćmy zatem uwagę, czy wybrana przez nas ryza papieru https://biurwa.pl/papier-biurowy ma stosowne znaczki. Gdy na opakowaniu zobaczymy napisy: EU EcoLabel i FSC, oznacza to, że produkt powstał z zachowaniem norm ekologicznych. Przynajmniej w małym stopniu przyczynimy się do poprawy stanu środowiska.