Prężnie rozwijająca się forma marketingu, event marketing, opiera się na organizowaniu wydarzeń kulturowych i biznesowych przyciągających potencjalnych klientów i promujących produkty czy usługi firmy.

Pojedyncze wydarzenie czy projekt marketingowy?

Już podczas tworzenia strategii marketingowej przedsiębiorstwa, przed rozpoczęciem działalności, warto zaplanować organizację wydarzeń i eventów – na jak dużą skalę będą przeprowadzone i czego będą dotyczyły. Będzie to inwestycja długoterminowa, która na pewno przyniesie wiele korzyści firmie. Nie stoi na przeszkodzie, jeżeli twoja firma już działa i ma za sobą bagaż doświadczeń – tę strategię marketingową możesz włączyć do działania w każdym momencie. Nie ma jednak potrzeby opierać całego planu marketingowego na eventach, nawet nie jest to wskazane. Pojedyncze wydarzenia i spotkania organizowane okazjonalnie również przyniosą pożądane efekty, tym bardziej kiedy zostaną połączone z innymi sposobami marketingu. Więcej na meetingart.

event marketing

Event marketing – o czym należy pamiętać?

Najważniejszym zadaniem przed zabraniem się za opracowywanie strategii będzie wypisanie celów, jakie chcemy osiągnąć dzięki organizacji wydarzenia – właściwe wykonanie eventu jest ważne, jednak powinno się skupić na rozwoju firmy i wcześniej wyznaczonej wizji. Wiele agencji marketingowych, zawodowo zajmujących się promowaniem produktów i tworzeniem takich eventów, oferuje swoje usługi. Warto z nich skorzystać, aby nie martwić się częścią organizacyjną, z którą większość ludzi nigdy nie miała doświadczenia.
Po odbytym wydarzeniu należy sprawdzić efekty, jakie przyniósł event i najlepiej gdzieś je zapisać. Można skorzystać ze specjalnych narzędzi i aplikacji mobilnych mierzących ich sukces.

Powodzenie firmy w dużej mierze zależy od klientów, których można pozyskać dzięki dobrej strategii marketingowej, dlatego warto rozważyć wprowadzenie event marketingu.